Avrupa bölgesinde otomobil satışları düştü!

Avrupa Birliği (AB) otomobil pazarında yaşanan aralık ayındaki yüzde 3,3’lük düşüş, otomotiv sektöründeki dinamikleri ve tüketici tercihlerini yansıtan önemli bir gösterge olarak değerlendirilmektedir. Özellikle aralık ayında yaşanan bu düşüş, önceki 16 ay süresince devam eden büyüme trendinin ilk kez negatif bir yöne doğru kaydığını göstermektedir.

Bu düşüşün başlıca nedenleri arasında global çip krizi, pandeminin sektör üzerindeki etkisi, tedarik zinciri sorunları ve artan enerji maliyetleri gibi faktörler bulunmaktadır. Bu unsurlar, otomobil üretimini ve tescilini olumsuz etkilemiş olabilir. Ancak, AB ülkelerindeki 2023 yılının tamamındaki toplam araç tescillerinde yaşanan yüzde 13,9’luk artış, sektördeki toparlanma ve istikrarın devam ettiğini göstermektedir.

Yeni otomobil satışlarının türlerine bakıldığında, benzinli araçların yüzde 35,3’lük payı, hala geleneksel içten yanmalı motorlara olan talebin devam ettiğini göstermektedir. Ancak, hibrit ve elektrikli araçların pazar paylarının artması, otomotiv endüstrisindeki sürdürülebilirlik çabalarının bir yansımasıdır.

Elektrikli araçların pazar payındaki artış, AB ülkelerindeki çevre dostu araç kullanımının teşvik edilmesi ve karbon emisyonlarının azaltılması hedefleriyle uyumludur. Elektrikli otomobil satışlarındaki aralık ayındaki düşüş, kısmen global çip krizi ve tedarik sorunlarına bağlanabilir. Ancak, 2023 yılının tamamında yaşanan yüzde 37’lik artış, elektrikli araçlara olan ilginin ve talebin devam ettiğini göstermektedir.

Almanya’da toplam otomobil satışlarında yaşanan yüzde 23’lük düşüş, ülkenin ekonomik durumundaki belirsizlikler ve küresel ekonomik faktörlerle ilişkilendirilebilir. Fransa ve İspanya’daki artışlar ise bu ülkelerdeki ekonomik toparlanmanın bir göstergesi olarak değerlendirilebilir.

Üreticilere göre, Volkswagen Grubu’nun en fazla yeni otomobil satışını gerçekleştirmesi, markanın geniş model yelpazesi ve müşteri tabanı ile güçlü bir konumda olduğunu göstermektedir. Stellantis Grubu ve Renault Grubu’nun da bu sıralamada yer alması, Avrupa otomobil pazarındaki rekabetin devam ettiğini göstermektedir.

Sonuç olarak, AB otomobil pazarındaki aralık ayındaki düşüş, sektördeki zorlukları ve değişkenlikleri yansıtan bir gösterge olarak karşımıza çıkıyor. Ancak, 2023 yılında toplam tescillerde yaşanan artış, sektördeki istikrarın ve toparlanmanın devam ettiğini gösteriyor. Elektrikli araçlara olan ilgi ve pazar payındaki artış, otomotiv endüstrisinin gelecekte daha sürdürülebilir ve çevre dostu bir yöne evrileceğine dair önemli bir işaret olarak değerlendirilebilir.

Avrupa Birliği (AB) otomobil pazarında, geçen yılın aralık ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3’lük bir düşüş yaşandı. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerindeki yeni otomobil tescil verilerini açıkladı ve bu düşüşün, 2022’nin aynı dönemine göre 867 bin 52 adetlik bir satışa denk geldiğini belirtti.

AB ülkelerinde aralık ayında yaşanan bu düşüş, 16 ay süren üst üste büyüme döneminin sona erdiğini işaret etti. Ancak, birlik üyesi ülkelerde 2023 yılının tamamında yeni araç tescilleri, önceki yıla göre yüzde 13,9’luk bir artışla 10 milyon 547 bin 716 adede ulaştı.

2022 yılında AB ülkelerinde satılan yeni otomobillerin türlerine bakıldığında, benzinli araçlar yüzde 35,3’lük bir payla öne çıkarken, hibrit araçlar yüzde 25,8’lik bir paya sahipti. Elektrikli araçlar yüzde 14,6, dizel araçlar yüzde 13,6, fişli hibrit araçlar yüzde 7,7 ve diğer yakıtlarla çalışan araçlar ise yüzde 3’lük bir paya sahipti.

Aralık ayında, elektrikli otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,9 azalarak 160 bin 700’e geriledi. Bu durum, Nisan 2020’den bu yana ilk defa bir düşüşü temsil etti. Ancak, 2023 yılının tamamında toplam elektrikli otomobil satışının 1 milyon 538 bin 621 adetle, bir önceki yıla göre yüzde 37 artış gösterdiği görüldü.

Almanya’da toplam otomobil satışları aralık ayında yüzde 23 düşerken, Fransa’da yüzde 14,5 ve İspanya’da yüzde 10,6 arttı. AB’de en fazla yeni otomobil satışını gerçekleştiren marka ise 273 bin 176 adetle Volkswagen Grubu oldu. Volkswagen Grubu’nu 136 bin 16 adetle Stellantis Grubu ve 111 bin 635 adetle Renault Grubu takip etti.

2023 yılındaki toplam satışlarda ise Volkswagen Grubu, 3,3 milyon araç ve yüzde 25,9 pazar payı ile liderliğini sürdürdü. Stellantis Grubu’nun 2,1 milyon araç ve yüzde 18,2 pazar payı ile ikinci sırada, Renault Grubu ise 1,2 milyon araç ve yüzde 9,7 pazar payı ile üçüncü sırada yer aldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu