Goodyear ve TNO Yeni Araç Entegrasyonu Çözümünü Tanıttı

Goodyear ve TNO, araç güvenlik sistemlerini geliştirmek adına lastik verilerini otomatik acil frenleme (AEB) sistemiyle entegre eden yeni bir “Araç Entegrasyonu” çözümü tanıttı. Zorlu hava koşullarında sürtünme seviyesinin düşmesiyle artan kaza risklerini azaltmayı hedefleyen bu teknoloji, lastik-yol temas noktasından toplanan bilgileri gerçek zamanlı olarak AEB’ye aktararak daha isabetli fren tepkisi sağlıyor.

Goodyear Tire & Rubber Company’nin “lastik zekası” (bilgi toplama) teknolojisini, TNO ile birlikte geliştirdiği AEB sistemi, olası çarpışma öncesinde otomatik fren uygulayarak kazaları önlemeyi veya çarpışma şiddetini azaltmayı amaçlıyor. Çoğu AEB sistemi, genellikle kuru asfalt gibi yüksek sürtünmeli yüzeyler için ayarlanırken, Goodyear’ın SightLine adı verilen akıllı lastik çözümlerinin eklenmesi sayesinde ıslak, buzlu veya düşük sürtünmeli diğer ortamlarda da etkili performans elde edilebiliyor. Gerçek zamanlı lastik-yol verilerinin AEB sistemine aktarılması, frenlemeyi daha erken devreye almak için kritik bir avantaj sağlıyor.

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi
Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı Chris Helsel, “AEB sistemlerine lastik ve yol koşulları hakkında kritik girdiler sağlayarak, OEM’lerin ve müşterilerinin güvenlikte bir sıçrama yapmalarına yardımcı oluyoruz. Bu geliştirme, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin 2029 yılında binek araçlarda AEB sistemleri için getirdiği zorunluluğun çok ötesinde. Ayrıca, AEB sistemleri otomatik sürüşte kritik bir rol oynayacak ve her zaman kapsamlı bir güvenlik çözümü sağlamaya yardımcı olacak” dedi.

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi
Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

TNO Mobilite ve Yapılı Çevre Birimi Pazarlama Direktörü Martijn Stamm “Goodyear ile işbirliğimiz, kuru ve ıslak asfalt gibi daha fazla koşulda bir aracın fren mesafesini tahmin etmeyi ve kazaları azaltmak ve nihayetinde hayatları kurtarmak için AEB’yi zamanında tetiklemeyi amaçlıyor. Bu bilgi, daha yüksek otomasyon seviyelerinin güvenli bir şekilde uygulamaya konması için kilit bir unsurdur” dedi.

Son testler, Goodyear SightLine teknolojisiyle geliştirilmiş AEB’nin 80 km/s’ye (50 mph) kadar hızlarda çarpışmaları önleme veya darbe şiddetini azaltma konusunda önemli bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. Bu ilerleme, Goodyear ve TNO’yu yasal gerekliliklere cevap vermenin ötesine geçerek 2029’daki AEB zorunluluğuna hazırlanan otomotiv üreticileri ve tedarikçileri için yeni bir güvenlik standardı sunan öncüler arasına yerleştiriyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu