Shell, Kline + Company Listesinde 18. Kez Zirvede

Shell, 18 yıldır aralıksız dünyanın lider madeni yağ tedarikçisi unvanını elinde bulunduruyor. Kline + Company’nin “Global Madeni Yağlar: Pazar Analizi ve Değerlendirme” raporuna göre Shell, 2023 verileriyle binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağ kategorilerinde liderliğini sürdürdü. Bu başarı, şirketin premium ürünlere yaptığı yatırımlar ve yenilikçi çözümleri sayesinde mümkün oldu.

Türkiye’nin Küresel Üretimdeki Rolü

Shell, Akdeniz’in tek gres ve en büyük madeni yağ tesisi olan Kocaeli Derince’deki fabrikasıyla küresel madeni yağ üretiminin bir kısmını Türkiye’de gerçekleştiriyor. Bu tesis, Shell’in binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağ pazarındaki üstünlüğüne katkı sağlıyor.

“Öncü Rolümüzü Koruma Hedefindeyiz”

Shell Madeni Yağlar Küresel Başkan Yardımcısı Jason Wong, liderlikleri hakkında şunları söyledi:
“Madeni yağlar alanında dünya liderliğini aralıksız sürdürüyor olmamız, tüketicilere, ticari müşterilere ve endüstriyel kullanıcılara doğru madeni yağlar çözümleri sunma konusundaki kararlılığımızın en güçlü kanıtıdır. Yenilikçi markamız, teknolojimiz ve insan kaynağımızla küresel çapta mobiliteyi desteklemekten gurur duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde de geleceğin madeni yağlar ve sıvı çözümlerini sunarak bu öncü rolümüzü koruma hedefindeyiz.”

Shell’in başarısının arkasında Shell Helix motor yağları, Shell Rimula ağır hizmet yağları ve Shell Tellus ile Shell Gadus gibi endüstriyel ürünlerin yer aldığı geniş premium ürün portföyü bulunuyor.

E-Fluids ile Elektrikli Araçlarda Yenilikçi Çözümler

Shell, 2019’da tanıttığı E-Fluids portföyüyle elektrikli araçların verimliliğini, güvenliğini ve sürdürülebilirliğini artırıyor. Şirket, batarya enerji depolama sistemleri (BESS) ve veri merkezleri için de ileri teknolojili daldırma soğutma sıvıları geliştiriyor. Bu inovasyonlar, performans ve çevresel sürdürülebilirlik standartlarını yeniden tanımlıyor.

Shell
Shell

Çevreye ve Yakıt Verimliliğine Katkı

Shell, 2050’ye kadar net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda, hem operasyonel karbon emisyonlarını azaltıyor hem de müşterilerinin karbon ayak izlerini düşürmelerine yardımcı oluyor. Şirketin geliştirdiği düşük viskoziteli yağlar, araçlarda yakıt verimliliğini %3’e, endüstriyel uygulamalarda enerji tasarrufunu %4’e kadar artırabiliyor.

Sürdürülebilir ambalajlar ve biyolojik olarak parçalanabilir ürünler de Shell’in çevresel farkındalık konusundaki öncülüğünü ortaya koyuyor. 2023 yılında %11,6 küresel pazar payıyla liderliğini pekiştiren Shell’in satışları %36 tüketici otomotiv, %33 endüstriyel ve %31 ticari otomotiv olarak dağılıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu