Xiaomi yeni elektrikli aracı Xiaomi SU7’yi tanıttı
Teknoloji alanındaki inovasyonları ve başta akıllı telefonlar olmak üzere akıllı cihazlarıyla tanınan Xiaomi, yeni elektrikli aracı Xiaomi SU7 ile elektrikli araç (EV) arenasına resmen giriş yaptı. Bu hamle, Xiaomi’nin CEO’su ve kurucusu Lei Jun’un şirketin otomobil üretim işine 10 milyar yuan (1,4 milyar USD) yatırım yapmayı planladığını açıklamasından yaklaşık üç yıl sonra geldi.
Xiaomi SU7 menzili ne kadar? Tam şarjla kaç km gidiyor?
Xiaomi SU7, 875 V şarj sistemi ve 800 km’lik olağanüstü bir maksimum menzil sağlayan CATL hücreleriyle dolu 101 kWh’lik sağlam bir pil de dahil olmak üzere etkileyici bir dizi özelliğe sahip.
Kaç km hıza ulaşıyor?
Xiaomi SU7’nin dört tekerlekten çekişli (AWD) versiyonu, 495 kW güç ile 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,78 saniyede çıkıyor ve 265 km/s azami hıza ulaşıyor.
Xiaomi’nin yeni elektrikli aracının duyurusu Çin’de düzenlenen önemli bir etkinlikte gerçekleşti. Şirketin yeni elektrikli aracı SU7, 2023’ün sonlarında internette yayılan casus çekimler ve test videoları aracılığıyla ortaya çıkmıştı. MIIT’in Xiaomi’nin Çin’de bir satış lisansı için başvurduğunu açıklamasıyla birlikte SU7’nin temel özellikleri de ortaya çıktı.
Xiaomi SU7 Modelleri
Xiaomi SU7 serisi iki versiyondan oluşuyor: 220 kW güce sahip Xiaomi’nin kendi geliştirdiği V6 motora sahip arkadan çekişli (RWD) bir güç merkezi olan temel model SU7 ve şaşırtıcı bir 495 kW güce sahip çift motorlu bir AWD varyantı olan performans odaklı SU7 Max. Xiaomi SU7 Max, 0-100 km/s hızlanmasını 2,78 saniyede tamamlıyor ve CLTC standardı altında 800 km’lik etkileyici bir menzile ulaşıyor.
Xiaomi SU7’nin şarj yetenekleri de aynı derecede etkileyici ve Tesla Model S Plaid’i geride bırakıyor. Sadece 10 dakika içinde 390 km şarj seviyesine ulaşan batarya, 5 dakika içinde 220 km ve 15 dakika içinde 510 km’ye ulaşabiliyor.
Xiaomi, SU7’nin aerodinamik hünerlerini vurgulayarak, üretim araçları arasında en düşük olan sadece 0.195 Cd’lik bir sürtünme katsayısına sahip olduğunu belirtti. Lei Jun, lidarın bir çakıl taşının pürüzsüz hatlarından esinlenen şık tasarımının altını çizdi.
Xiaomi’nin Modena platformu üzerine inşa edilen SU7 elektrikli aracı, 4997/1963/1455 mm (U/G/Y) ölçüleriyle Porsche Taycan’dan biraz daha uzun ve 3000 mm dingil mesafesine sahip. Xiaomi’nin Tasarım Başkanı Li Tianyuan tarafından ustalıkla tasarlanan iç mekan, 105 ve 517 litrelik bagaj alanı sunuyor.
İç mekanda kullanıcılar 3k çözünürlüğe sahip 16,1 inç merkezi kontrol ekranı, sürücü için 7,1 inç gösterge paneli ve Mi Pads olarak bilinen Xiaomi tabletlerini kullanan yolcular için arka ekranlarla karşılanıyor. Qualcomm Snapdragon 8295 tarafından desteklenen ve Xiaomi’nin otomobiller de dahil olmak üzere geniş ekosistemiyle sorunsuz entegrasyon vaat eden HyperOS ile bağlanabilirlik ve entegrasyon bir üst seviyeye taşınıyor.
İki Nvidia Orin-X yongası tarafından desteklenen otonom sürüş sistemi Xiaomi Pilot, bir lidar, 3 milimetre dalga radarı, 11 HD kamera ve 12 ultrasonik radar içeriyor. Sistemin otonom sürüşü, kendi kendine park etme ve araç çağırmayı kapsıyor ve şehir içi sürüşün 2024 yılı sonuna kadar Çin’de 100’den fazla şehirde kullanıma sunulması bekleniyor.
Xiaomi SU7 Kaç Para? Xiaomi SU7 araba kaç lira olacak?
CEO Lei Jun, Xiaomi’nin önümüzdeki 15-20 yıl içinde küresel olarak ilk 5 otomobil şirketi arasında yer alma arzusunu dile getirerek hedeflerini yüksek tutuyor. Xiaomi SU7 fiyatları henüz açıklanmamış olsa da giriş modelinin 300.000 yuan’ın (42.500 USD) altında başlayabileceğini tahmin ediyor. 2024’ün ilk yarısında seri üretime başlaması planlanan Xiaomi SU7, elektrikli araç pazarında önemli bir ilgi ve beklenti yarattı.
“Xiaomi, “insan x araba x ev” Akıllı Ekosistemiyle Bağlanabilirliği Yeniden Tanımlıyor” başlıklı haberimiz de ilginizi çekebilir.