Kapanan Audi fabrikasıyla bu modeller de tarih oluyor

Alman otomotiv üreticileri zor zamanları atlatmaya çalışıyor. Çin’den kaynaklanan mali sorunlar, Audi ve Volkswagen’ın üretim tesisleri ile ilgili planlarını yeniden gözden geçirmelerine neden oldu. Volkswagen Grubu’nun bir parçası olan Audi, Belçika’nın Brüksel şehrindeki üretim tesisini kapatacağını duyurdu.

Audi Q8 e-tron ve Q8 e-tron Sportback Modelerinin Sonu Geliyor

Audi Q8 e-tron, ilk olarak 2019 model yılında Audi e-tron olarak piyasaya sürülmüştü, ancak 2024 model yılında Q8 adını alarak yeniden tanıtıldı. 2022 model yılında yenilenen bu lüks elektrikli araç, şimdi kısa bir ömre sahip gibi görünüyor. Brüksel fabrikasının 28 Şubat 2025 tarihinde kapanmasıyla birlikte Q8 e-tron ve Sportback versiyonu da üretimden kalkacak.

Brüksel’deki Audi üretim tesisi, 1949 yılında faaliyete geçmişti ve 3.000 kişiye istihdam sağlıyor. Yıllık 120.000 araç üretim kapasitesine sahip olan bu tesiste, 2023 yılında sadece 49.001 adet Audi Q8 e-tron satışı gerçekleşti.

Audi’nin elektrikli araç planları ilk başta 2033 yılı itibariyle tamamen elektrikli bir modele geçiş yapmayı hedefliyordu. Ancak, şirketin CEO’su Gernot Döllner, artık daha “fleksibl” olduklarını belirtti. Volkswagen Grubu’nun diğer bir markası olan Bentley, elektrikli planlarını iki kez erteleyerek 2033 ve 2035 yıllarına kaydırdı. Aynı şekilde Volkswagen, tamamen elektrikli bir seriye geçiş hedefini 2033 olarak belirlemişti ancak mevcut nesil Golf modelleri 2035’e kadar devam edecek.

Audi Q8 e-tron Sahibi Olmak Hala Mümkün

Brüksel tesisinin kapanış tarihi olan 28 Şubat 2025’e kadar Q8 e-tron modeli sınırlı sayıda da olsa hala üretilecek. Audi Q8 e-tron, 2024 ve 2025 model yılları arasında çok büyük değişiklikler sunmuyor; sadece bazı teknolojik ve tasarımsal güncellemeler yapılmış durumda. Elektrikli SUV, 106 kWh bataryasıyla 460 kilometre menzil sunarken, Sportback versiyonu daha aerodinamik tasarımı sayesinde 482 kilometre menzile ulaşıyor.

Performans açısından, çift elektrik motoruyla 402 beygir gücü ve 490 lb-ft tork sağlayan Q8 e-tron, lüks elektrikli SUV segmentinde iddialı bir rakip. Ancak, Tesla Model X gibi rakipler 539 kilometre menzil sunarken, Rivian R1S ise en büyük batarya seçeneğiyle 660 kilometre menzile ulaşabiliyor. Bu nedenle Q8 e-tron, rakiplerinin gerisinde kalıyor.

Fabrika Kapanışları ve Ekonomik Zorluklar

Bir üretim tesisinin kapanması ve binlerce kişinin işsiz kalması her zaman üzücü bir durum. Volkswagen Grubu’nun sorunlarının çoğu, Çin’deki satışların düşüşü ve yerel çinli otomobil üreticilerinin yükselişinden kaynaklanıyor. Audi, bu mali sorunlarla başa çıkabilmek için radikal adımlar atan son otomobil üreticisi oldu. Neyse ki Volkswagen, sendikalarıyla anlaşma yaparak Almanya’daki 10 tesisinin tamamının 2030’a kadar açık kalmasını ve çalışanların istihdam edilmesini sağladı.

Audi Q8 e-tron, her ne kadar kötü bir elektrikli SUV olmasa da, geçen yıl sadece 49.001 adet satıldı. Bu rakam, tesisin yıllık üretim kapasitesinin üçte birinden biraz fazlasına denk geliyor ve bu durum fabrikanın neden kapatıldığını açıklıyor. Audi’nin elektrikli araç planlarını geri çekmesiyle birlikte, bu modelin yerine başka bir elektrikli aracın gelip gelmeyeceği ise henüz net değil.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu