Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rank-math-pro domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/autolife.com.tr/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/autolife.com.tr/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
İsveç'te üretilen devrim niteliğindeki batarya Çin'e olan bağımlılığı azaltacak

İsveç’te üretilen devrim niteliğindeki batarya Çin’e olan bağımlılığı azaltacak

Northvolt, yeni lityum içermeyen sodyum-iyon bataryanın daha ucuz, daha sürdürülebilir olduğunu ve kıt hammaddelere bağımlı olmadığını açıkladı.

The Guardian’da yer alan habere göre, İsveç’te geliştirilen “devrim niteliğinde” bir sodyum-iyon batarya İngiltere ve Avrupa’nın Çin’den temin edilen kıt hammaddelere olan bağımlılığını azaltacak.

Avrupa’nın tek büyük yerli üreticisi Northvolt, lityum, nikel, grafit ve kobalt kullanmayan, elektrik depolamak için tasarlanmış daha düşük maliyetli ve daha sürdürülebilir bir batarya ürettiğini açıkladı.

İngiltere ve Avrupa’da sektör, Çin ve diğer Asya ülkelerinden temin edilen hammaddelere ya da hazır olarak gelen ürünlere bağımlı durumda.

Yeni batarya yüksek enerji yoğunluğuna sahip

Northvolt, kilogram başına 160 watt-saatten fazla enerji yoğunluğuna sahip olan yeni bataryasının elektrik depolama tesisleri için tasarlandığını ancak gelecekte iki tekerlekli scooter gibi elektrikli araçlarda da kullanılabileceğini belirtiyor.

Prototip şirketin İsveç’in Västerås kentindeki laboratuarlarında geliştirildi ve önümüzdeki yıl müşterilere tanıtılması planlanıyor. Şirket bataryanın daha büyük miktarlarda nerede üretileceğine henüz karar vermiş değil.

Elektriğin endüstriyel ölçekte bataryalarda depolanması, ulusal elektrik şebekelerinin karbondan arındırılması için çok kritik olarak görülüyor. Batarya projeleri rüzgar ve güneş panellerinden elde edilen enerjiyi depolayarak rüzgarın azaldığı ya da güneşin yeterince parlak olmadığı zamanlarda kullanılıyor.

İngiltere’de siyasetçiler, İngiliz-Çin ilişkilerinin kötüleştiği ve otomobil endüstrisinin hızla elektrikli araçlara yöneldiği bir ortamda, kritik mineraller için Çin’in kıt kaynaklarına bağımlılık konusundaki endişelerini uzun süredir dile getiriyorlar. Üreticiler bununla mücadele edebilmek için tedarik zincirlerini çeşitlendirmeye ve alternatif teknolojiler kullanmaya çalışıyor.

Northvolt ilk lityum iyon pil hücresini 2021’in sonlarında İsveç’in kuzeyindeki bir tesiste üretti.

Şirkete göre yeni pilin enerji yoğunluğu çoğu lityum eşdeğerinden daha düşük ancak Northvolt bunu yeni üründe geliştirmeyi ve maliyetleri düşük tutmayı hedefliyor.

Northvolt, yüksek sodyumlu Prusya beyazı katot ve sert karbon anoda dayanan pilin yüksek sıcaklıklarda alternatiflerinden daha güvenli olduğunu ifade ediyor. Sonuç olarak şirket Orta Doğu, Hindistan ve Afrika gibi pazarları hedefliyor.

Şirketin müşterileri arasında BMW, Volvo ve aynı zamanda yatırımcısı olan Volkswagen bulunuyor.

Otonom e-ATAK Avrupa’da Tünelden Geçen İlk Sürücüsüz Toplu Taşıma Aracı Olarak İlgi Çekiyor” başlıklı haberimiz de ilginizi çekebilir.

Related Articles

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Back to top button