Otonom e-ATAK Avrupa’da Tünelden Geçen İlk Sürücüsüz Toplu Taşıma Aracı Olarak İlgi Çekiyor

Türk otomotiv sektörünün öncülerinden Karsan, 2022 yılından bu yana Norveç’in Stavanger şehrinde sunduğu sürücüsüz toplu taşıma hizmeti ile dikkat çekiyor. Şirket, Otonom e-ATAK modeli ile toplu taşımda elektrikli ve otonom araçlara dönüşümde öncü rol oynuyor.

Otonom e-ATAK, Genişletilen Rotasıyla Tünellerde de Yol Alıyor

Karsan, e-ATAK’ı daha da geliştirerek genişletilen rotasıyla tünellerde sürücüsüz taşıma hizmeti sunabilen ilk araç olarak tanıttı. Şirket, ADASTEC iş birliğiyle geliştirilen bu teknolojik aracın, tünellerde kısıtlı iletişim ve sinyal koşullarında dahi kusursuz bir performans sergilediğini belirtiyor.

CEO Okan Baş: “Avrupa’da Tünelden Geçen İlk ve Tek Otonom Araç”

Karsan CEO’su Okan Baş, aracın tünel geçişinde elde ettiği başarıyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Otonom e-ATAK’ın yüksek haritalama teknolojisi ile önemli bir kilometre taşına imza attık. Tüneller, kısıtlı sinyal ve aydınlatma sebebiyle otonom araçlar için çok zorlu bir sınav. Bu sınavı Otonom e-ATAK ile kusursuz şekilde verdik. Bu da Karsan Otonom e-ATAK’ı, Avrupa’da tünelden geçen ilk ve tek otonom toplu taşıma aracı yaptı.”

Karsan’ın Öncü Hareketi: Elektrikli ve Otonom Dönüşüm

Karsan, toplu taşımdaki dönüşümde öncü bir rol üstlenerek elektrikli ve otonom araçlarla ilgili yatırım stratejisini şekillendiriyor. Şirketin 2018’de tanıttığı tamamen elektrikli e-JEST modeliyle başlayan dönüşüm, 2021 yılında Otonom e-ATAK ile bir üst seviyeye taşındı. Otonom e-ATAK, sektörün ilk seviye 4 Otonom teknolojisine sahip aracı olarak öne çıkıyor.

800 Metrelik Tünelde Sorunsuz Geçiş

e-ATAK, Avrupa’da şehir içinde otonom biletli yolcu taşıma hizmeti sunan ilk araç olmanın yanı sıra, 800 metre uzunluğundaki tünelden de sorunsuz bir şekilde geçebilen ilk sürücüsüz toplu taşıma aracı olarak öne çıkıyor. Yüksek haritalama teknolojisi sayesinde zorlu trafik koşullarında başarılı bir performans sergileyen araç, tünellerdeki sınırlı GPS sinyali ve aydınlatma gibi zorlukları aşarak Avrupa’da eşi benzeri olmayan bir başarı elde etti.

e-ATAK’ın Teknolojik Özellikleri

Araç, çeşitli sensörlerle çevresini algılamada önemli bir başarı elde ediyor. Aracın farklı bölgelerine konumlanmış LiDAR sensörleri, ön kısımdaki gelişmiş radar teknolojisi, RGB kameralarla yüksek çözünürlükte görüntü işleme ve termal kameralar gibi yenilikçi teknolojiler, aracın sürücüsüz olarak güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlıyor. Otonom e-ATAK, planlanmış bir rota üzerinde gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 50 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen bir araç olarak öne çıkıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu