Renault Trucks 2023 yılını başarılı performansıyla kapattı

2023 yılı, Renault Trucks açısından oldukça başarılı geçti. Şirket, satışlarını bir önceki yıla göre %18 oranında artırarak toplam 69.859 araç teslimatı gerçekleştirdi. Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, bu başarıyı şirketin dönüşümü ve sürdürülebilir taşımacılığa geçiş sürecine bağladı. Özellikle elektrikli araç pazarında, Avrupa’da 16 ton üzeri segmentte %22,4 pazar payı elde ederek karbondan arındırılmış mobilitede lider konuma ulaştıklarını belirtti.

Renault Trucks 2023 Yılında Satışlarını Yüzde 18 Artırdı

Yılın ilk yarısında devam eden arz sıkıntısına rağmen, şirketin araç teslimatları yıllık bazda %18 artarak 69.859 adete ulaştı. Avrupa’da %20 artışla 62.476 araç, diğer uluslararası pazarlarda ise %8,7 artışla 7.383 araç teslim edildi. Tonaj bazında orta ve ağır segment araçlarda %4, hafif ticari araçlarda ise %46 artış yaşandı.

Elektrikli araç teslimatları, bir önceki yıla göre %153 artarak 1.636 adede ulaştı. Bu araçların 624’ü orta ve ağır segmentte, 1.012’si ise hafif ticari araç segmentinde yer aldı. Avrupa pazarında, 16 ton üzeri segmentte satışlar %3,4 artarak pazar payı %8,5’e, 6-16 ton segmentinde ise teslimatlar %6,8 artarak pazar payı %6,2’ye ulaştı. Renault Trucks, 2023’te Avrupa’da 16 tonun üzerindeki 709 elektrikli araç ile %2,5’lik bir penetrasyon oranına ulaştı.

Renault Trucks, 2024 yılında piyasaya sürülecek iki yeni elektrikli hafif ticari araç modeli olan Renault Trucks E-Tech Trafic ve yeni Renault Trucks E-Tech Master ile elektrikli araç yelpazesini genişletmeyi planlıyor.

Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi Çabaları

Şirket, taşımacılık sektöründe sürdürülebilir ve ekonomik çözümler sunmaya odaklanmış durumda. Kamyonların çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan döngüsel ekonomi girişimlerini hızlandırıyor. Parçaların ve kamyonların ömrünü uzatarak doğal kaynaklar üzerindeki etkiyi %80’e kadar azaltabiliyor.

2023 yılında, Bourg-en-Bresse’deki İkinci El Kamyon Fabrikası’nda 95 adet kullanılmış aracı yeniden kullanıma kazandırıldı. Lyon-Saint-Priest’teki İkinci El Kamyon Merkezi’nde ise 250 kamyonun ömrü yenilenerek uzatıldı. Dönüştürülen ve yenilenen kamyonlar, önemli ölçüde malzeme, CO2, enerji ve su tasarrufu sağladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu