Daimler Truck, Masdar iş birliği ile karbon salımını azaltmayı hedefliyor
Daimler Truck, yük taşımacılığında karbon salımını azaltma hedefiyle Masdar Abu-Dabi ile iş birliği yapıyor. Bu iş birliği, Daimler Truck’ın 2039’a kadar tüm kamyon ve otobüs serilerini karbon-nötr hale getirme hedefine büyük bir adım olarak nitelendiriliyor.
Daimler Truck’ın Paris İklim Anlaşması’na bağlı olarak sürdürülebilir taşımacılığa öncülük etme kararı, şirketin hidrojen ve batarya elektrikli araçlarla çift yönlü bir strateji izlediğini gösteriyor. Şirketin prototip Mercedes-Benz GenH2 kamyonu, Almanya’da tek seferlik sıvı hidrojen dolumu ile 1.047 kilometrelik bir yolculuğu başarıyla tamamladı. Bu başarı, sıvı hidrojenin karayolu taşımacılığında kullanımının mümkün olduğunu kanıtlıyor.
Masdar Abu-Dabi iş birliği önemli bir dönüm noktası olarak öne çıkıyor
Masdar Abu-Dabi, dünyanın en büyük yenilenebilir enerji yatırımcılarından biri olarak biliniyor. 2006 yılında kurulan şirket, bugüne kadar 40’tan fazla ülkede toplam 20 GW’tan fazla elektrik üretim kapasitesine sahip projeler geliştirdi. Şirketin Daimler Truck ile yaptığı anlaşma, BAE’nin düşük karbonlu hidrojen pazarının lider üreticisi ve tedarikçisi olma hedefini destekliyor. Bu iş birliği aynı zamanda Avrupa Yeşil Anlaşması’nın emisyon azaltım hedeflerine de katkı sağlayacak.
Daimler Truck’ın Masdar Abu-Dabi ile yaptığı bu iş birliği, yük taşımacılığı sektöründe önemli bir dönüm noktası olabilir. Sıvı yeşil hidrojenin kullanımının artmasıyla birlikte, karayolu taşımacılığındaki karbondioksit salınımlarının azaltılması mümkün hale gelebilir. Bu da çevre dostu ve sürdürülebilir bir taşımacılık sisteminin oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
“Mercedes: Lityum iyon pil, katı hal pillerini tarihe gömebilir” başlıklı haberimiz de ilginizi çekebilir.